luni, 22 aprilie 2013

Despre smerenie si ascultare

Despre smerenie
Muntean Camelia - Sebes Alba/AB

Smerenia e un act de voinţă interioară adică tu te smereşti. Iar umilinţa vine de la Domnul, El te umileşte.

Ce înseamnă să te smereşti?

Să te smereşti înseamnă 2 lucruri:

1)să recunoşti cine eşti

2)să recunoşti ce ai făcut



1) Cine sunt?

Apostolul Pavel spune: “cel dintăi dintre păcătoşi sunt eu”. Recunoaşte că eşti un păcătos că nu este om fără greşeală, nu zi doar de la gură eu păcătosul (a), iar când îţi spune cineva măi păcătosule ce-ai făcut şi tu începi să te enervezi e dovada că n u eşti smerit.

Cine sunt?

Dumnezeu îi spune lui Adam: “ Că ţărână eşti şi în ţărână te vei întoarce”. Dacă Dumnezeu îţi spune că eşti ţărână (El care te-a creat ştie din ce te-a creat), nu te considera altcineva, nu te purta ca şi când ai fi Dumnezeu că eşti ţărână.

Cine sunt?

Ioan când a fost întrebat de farisei:”Cine eşti tu?” El a spus: “Nu sunt Hristos”. Dar cine eşti? “Eu sunt glasul celui ce strigă în pustie”. Fiecare om are un lucru de făcut pe pământ de la Dumnezeu. Caută să afli ce anume ai de făcut şi cine eşti.

2) Ce am făcut?

Omul ar trebui să recunoască şi să zică: “Faptele bune pe care le-am făcut sunt datorită lui Dumnezeu, cu putere de la El le-am făcut că şi-a făcut milă cu mine iar faptele rele le-am făcut datorită mie că nu am ascultat de Dumnezeu”. Dar omul ce face? Zice invers: “Faptele bune ce le-am făcut mie mi se datorează că doar sunt deştept, mă duce mintea, ce nu ştiu eu ce e bine trebuie să-mi spună Dumnezeu sau vreun preot sau vreun om ce e bine? Iar faptele relele-am făcut pentru că m-a amăgit diavolul, el e de vină. Sau m-a pus cutare să fac un lucru rău, el e de vină.” Şi dacă nu vrei să recunoşti cine eşti şi ce ai făcut, adică să te şmereşti, te va umili Dumnezeu ca să-ţi arate cine eşti.